Die teleurstelling komt vooral voort uit de verwachtingen die het team had voor de Braziliaanse Grand Prix. Met nieuwe laag asfalt op het circuit hoopten ze enkele problemen te verlichten. Echter, de hobbels op de baan zijn nog steeds prominent aanwezig en lijken zelfs erger te zijn geworden. Jos wees erop dat dit type ondergrond de prestaties van de RB20 meer belemmert dan verwacht.
Volgens hem is het geen rocket science om te zien dat de wrijving en hobbels een zware tol eisen van de prestaties van hun auto. Hij benadrukt dat de nieuwe asfaltlaag wellicht averechts heeft gewerkt en dat er aanzienlijk werk aan de winkel is om de balans van de auto te verbeteren.
Als voormalig Formule 1-coureur begrijpt Jos als geen ander de moeilijkheden die kunnen ontstaan door onregelmatig asfalt. Het is van vitaal belang voor het Red Bull Racing-team om de problemen snel te identificeren en op te lossen, vooral nu de competitie hevig is en elk punt cruciaal is voor de kampioenschappen. Jos benadrukt dat de setup en afstelling van de RB20 essentieel zijn om deze hindernissen te overwinnen. Het team moet sneller leren anticiperen en reageren op de veranderende omstandigheden op de baan.
Ondanks de tegenslagen blijft Jos optimistisch over de toekomst. Hij heeft vertrouwen in het vermogen van Max en het team om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Er zijn nog genoeg kansen om te herstellen en waardevolle punten te scoren in het resterende seizoen.